En aquest taller hem animat a
reflexionar sobre una sèrie de qüestions que tenen a veure amb la criança dels
fills/es i l’ensenyança de normes de conducta.
Degut a la gran variabilitat entre
persones i entre cultures, no existeix un estil o conjunt de pràctiques que
siguin considerades “correctes” o “infal·libles” per els professionals. Més
aviat, la investigació mostra que hi han alguns estils d’educació que
produeixen nens/es i joves amb una
personalitat més resistent a l’estrès, millors resultats acadèmics i millor
adaptació psicosocial. Això vol dir que no podem parlar d’un conjunt de normes que els pares/mares han d’inculcar, i un conjunt de càstigs que han d’aplicar quan els
fills/es no les segueixen. El que els científics recomanen és un estil a l’hora de fer les coses que afavoreix
el correcte desenvolupament dels fills/es.
Durant les tres sessions que durarà aquest tema, realitzarem una sèrie d’exercicis conjunts que
ens serviran per donar resposta a les següents preguntes:
-
Què són els límits quan
parlem de la criança dels fills/es?
-
De qui és la responsabilitat
d’establir aquests límits?
-
Són universals les normes de
conducta?
-
Existeix una única manera
correcte d’establir els límits amb els nostres
fills/es?
-
Com ens pot ajudar la ciència
i la psicologia a l’hora de criar als nostres fills/es?
-
Què podem fer en casos greus
de desobediència i conductes de risc?
-
Quins professionals poden ajudar-nos
quan ens veiem superats?
També hem reflexionat sobre les necessitats dels fills/es en
diferents moments del desenvolupament:
Nounat: de 0 a 2 anys
Primera infància: 2 a 6 anys
Educació infantil: 6 a 12 anys
Pubertat: 12 a 14 anys
Adolescència: 14 a 18 anys
No hay comentarios:
Publicar un comentario